• Meniu
  • Cosul meu

    0 produse
    Vezi toate articolele

    Cum gătim corect legumele congelate la tigaie

    %%HTML_BLOGARTICLETITLE%%

     

    Legumele congelate trase la tigaie reprezintă o garnitură populară pentru diverse tipuri de cărnuri, dar și pentru mesele vegetariene sau de post. Le poți păstra în congelator, fiind soluția la îndemâna pentru un prânz rapid ori pentru o cină ușoară. 

    Pentru a beneficia din plin de savoarea lor, de proprietățile benefice pe care le oferă, dar și de coloritul specific ale legumelor, trebuie să știi cum se gătesc corect mixurile congelate. Iată o rețetă care-ți poate folosi drept model și câteva secretele care să-ți fie de ajutor în bucătărie!

     

    Legume congelate la tigaie - ingrediente 

     

    Astăzi îți prezentăm o rețetă foarte simplă, pe care o poți găti în doar câteva minute și pentru care ai nevoie de doar câteva ingrediente:

    • 450 de grame de legume congelate - îți recomandăm amestecul cu conopidă de la Edenia, care mai conține fasole verde, mazăre și morcovi baby;
    • O lingură de ulei;
    • O lingură de unt; alege untul nesărat Oldenburger, cu 82% grăsime, care va conferi legumelor o aromă și o textură plăcută;
    • O linguriță de pătrunjel uscat;
    • Sare și piper. 

     

    Mod de preparare 

     

    • Într-o tigaie, pune la încins uleiul și untul. Probabil te întrebi de ce este nevoie de ambele ingrediente pentru a căli legumele; ei bine, în acest mod, uleiul nu va permite ca untul să se ardă, acesta din urmă păstrându-și aroma intactă. 
    • Atunci când untul s-a topit, poți adăuga și legumele; acestea nu necesită decongelare înainte de gătire. 
    • Lasă-le pe aragaz, la foc mediu, timp de 10-12 minute și amestecă-le ocazional cu o lingură de lemn. 
    • Pentru a verifica dacă legumele sunt gata, le poți gusta. În general, acestea trebuie să fie ușor crocante la exterior chiar și după gătire. La final, adaugă pătrunjelul uscat și asezonează cu sare și piper. Legumele trase la tigaie se pot servi alături de preparatele tale favorite și sunt la fel de delicioase atât calde, cât și reci. 

     

     

    Secretele bucătarului 

     

    Trebuie să știi că, în urma preparării termice, mixurile de legume își vor pierde din culoare; acesta este un efect absolut firesc, deci nu te îngrijora cu privire la calitatea acestora. De asemenea, ține cont de faptul că, fiind gătite în unt și ulei, legumele nu se pot blanșa. Ce poți face, însă, pentru ca ele să-și mențină culoarea naturală este să le gătești la abur, pentru circa 15-20 de minute. Dacă nu ai un aparat special de gătit la abur, încearcă o variantă de back-up, care va oferi aceleași rezultate: pune o cratiță mare cu apă la fiert și așază legumele într-o sită, deasupra apei, dar fără a lua contact cu ea. Pune deasupra un capac și lasă-le pentru 15-20 de minute, așa cum spuneam, după ce apă a început să fiarbă. 

     

    Greșeli pe care să le eviți când gătești legume congelate 

     

     

    Legumele congelate reprezintă arma secretă a unui bucătar inteligent. Folosirea acestora pentru diverse preparate elimină procedurile de spălare, curățare și tăiere a legumelor și, în plus, te scapă și de stresul procurării acestora din locuri diferite. De asemenea, mixurile de legume congelate reprezintă cel mai simplu mod de a integra legumele în dieta ta. Iar, pentru sceptici, trebuie să menționăm și faptul că aceste produse sunt congelate rapid la vârf de maturitate, fiind la fel de hrănitoare ca și cele proaspete. Pentru a beneficia de savoarea acestora e nevoie, însă să ții cont de anumite reguli de gătire și să eviți următoarele greșeli:

     

    1. Nu te gândi că toate legumele congelate trebuie gătite

     

    Unele legume congelate se consumă cel mai bine așa cum sunt, nefiind necesar să le prepari termic. Un exemplu relevant în acest caz este porumbul înghețat care se poate adăuga direct în salatele fresh de vară. De altfel, mazărea congelată este un adevărat deliciu atunci când este adăugată peste sosul pesto!

     

    1. Evită dezghețarea tuturor legumelor congelate

     

    Este complet greșit să acorzi tuturor legumelor congelate același tratament înainte de preparare. În timp ce unele beneficiază de un proces rapid de dezghețare (cum este cazul spanacului, de exemplu care, de cele mai multe ori, trebuie decongelat și lăsat la scurs pentru a elimina excesul de umiditate), altele pot fi puse direct din pungă, congelate, în vasul de gătit. În general, poți urma acest sfat: dacă urmează să pregătești o mâncare de bază, precum supe, tocănițe sau risotto, legumele pot fi preparate congelate, iar dacă le vei servi crude (în salate) sau ca topping pentru pizza, le poți lăsa câteva zeci de minute la dezghețat. 

     

    1. Nu uita să adaptezi temperatura de gătire

     

    Legumele congelate se gătesc de obicei mai rapid decât omoloagele lor proaspete. 
    Morcovii, broccoli sau conopida congelate nu au o textură la fel de dură precum legumele proaspete, așa că timpul de gătire se va reduce la jumătate dacă le tragi la tigaie. Dacă adaugi mixurile de legume congelate în ciorbe și supe, integrează-le în compoziție în ultimele minute de gătire. 

     

    un articol de Adrian Greavu

    Adauga comentariu

    Cod de securitate
      Nici un comentariu pana acum